keskiviikko 12. syyskuuta 2018

Rovaniemi

Oltiin Rovaniemellä 27-30.7. (tai ei koko aikaa Rovaniemellä, mut reissussa :D). Siellä oli lauantaina ja sunnuntaina kuninkuusravit mitä mentii kahtommaan:)

Perjantaina lähettiin joskus puolen päivän jälkeen kottoo. Pysähyttiin Kuopion Ikeaan ja siitä jatkettiin ylöspäin matkaa. Yövyttiin eka yö Iissä, hiekkarannalla teltassa.
Aamulla kun lähettiin Iistä ajelee Rovaniemelle päin, nii katoin navigaattorista nopeimman reitin ja sit oltiinki ajamassa keskellä ei mittään :D ja jossain vaiheessa pysty ajjaa vaan 20km/h vauhissa. Että se siitä nopeimmasta reitistä, pois ei kyllä ajettu samaa :D Hemmetin navigaattori :'D
Rovaniemelle kun päästiin mentiin uimahalliin peseytymään, siellä oli kiva ulko uima-allas! Uimisen jälkeen subista ruokaa ja siitä raveihin.

Lauantai meni muuten oikeestaan kokonaan vaan raveissa ja sit kierreltiin parissa kaupassa ravien jälkeen. Sieltä sit syömään ja ettimmään uus nukkumapaikka. Löytykin kiva paikka nukkuu, kun kysyttii paikallisilta polliiseilta (sattu samaan paikkaan syömään) :'D

Sunnuntaipäivä meni kans raveissa ja illalla mentiin yöpymispaikkaan (Santa Claus Holiday Village) ja sit kierreltiin siellä paikassa :)

Maanantaina piti tulla takasin kottiin :( Tiistaina piti mennä hammaslääkäriin, yäk :(

Raveista ostettiin juustohöylä, missä on poronkuva ja sit ostin J:lle poronsarviuutetta :D Muuta ihmeellistä ei oikeestaan tullukkaa osteltuu Rovaniemeltä, muutamat magneetit, poronpapana karkkeja ja ruokaa.

Kamalan kuuma oli koko viikonlopun, palettiin molemmat :s Sunnuntai-iltana sen vasta huomas kunnolla miten punasia oltiin :D

Hyvvää kolmioleipää
Ikeasta lihapullii
 Ananas ♥ pakko oli ostaa!
'Hyvin' kasattu.. puolet tippu jo pois
Tykkään noista tolpista. Ankkurrii
Sillon perjantaille sattu kuunpimennys, myö ei sitä kokonaan nähty. Mutta loppuu vähäsen :)
Iin rannalta. Täällä yövyttiin
 Ja kunkkuraveista

Käytiin Shell Napapiirillä syöpöttellee :)
Yövyttiin toinen yö kans teltassa järven rannalla, oli paljon muitaki täällä. Ja nättiä ♥
Nätti kuu ♥
 Sunnuntai aamu. Mie ja kasa peittoja :D
2 päivä raveissa.
Poronkäristystä :3
Lohiannos
Yövyttiin vika yö Santa Claus Holiday Villagessa. Uppee paikka, ai että ♥ Joulupukin kylä. Oikein viihtyisä paikka, varmasti joskus uuvestaan tänne!

Täällä Joulupukin kylässä oli erilaisia lahjakauppoja, poroparkki, Joulupukin pääposti ja Joulupukkii olis päässy näkemään ja paljon muutakin.
Mökeissä oli kiva sisustus. Myö yövyttiin Classic-mökissä. Siellä oli sauna!!
Tykkään noista lampuista/valaisimista erityisesti.
Hienot maalaukset näissä ikkunoissa.
Napapiirin rajalla
Lähettiin sillon sunnuntai-iltana kiertelee ja satuttiin vahingossa löytämään tää reitti. N. 3km pitunen kävely tullee tästä. Ihan nätti paikka :) Kannattaa kävellä sinne, jos meette käymään.
Tosin en suosittele menemään tuonne varvasläpsyissä, niinku mie kävelin. VIRHE :D
Tuolla oli aivan älyttömästi hyttysii!! Ai kamala! Sillä 1,4km ekalla pätkällä oli vaan muutamia mutta täällä joulupukin metsässä miljoonia! Avas puomin tuonne metsään ni sillo ne hyökkäs heti ja pois kun lähti nii ne jäi puomin toiselle puolelle :D
Kun selvitiin pois metsästä, haettiin Shelliltä pitsaa ja mentiin mökkiin lämmittää saunaa ♥
Hyvvää pitsaa :)
Ihan hyvä aamupala siellä :) Sai tehä vohvelii, siitä iiiso plussa ja nutellasta myös +!
Porofani pääs porojen luokse ja pääsin silittää niitä, ai ihanaa ♥ Lumi, Mara, Maija(?), Tähti ja Äitiporo. Tähti oli 2kk vauvva, aivan ihana!
Tähti
Tuuli kävi ihanasti koko ajan, muuten oli tosi kuuma! Mekko tosin ei oo hyvä sillon :D nous helma pari kertaa aika korkeellekki :'DD
Ja nuo miun jaloissa olevat palorajat on ihan kamalat.
Äiti
Lumi
Maija
Mara 'the King'
Ehottomasti koko reissun kohokohta !♥♥♥♥ Ootin Lappeenrannasta asti et joko näkis poroja.
Vois lähettää Jouluks kortin jo valmiiks :)
Maskotit mukana :D Poron ostin Joulupukin kylästä. Toinen markkinoilta.